Przyszłość zarządzania nieruchomościami. Czego potrzebują Gen Z i Milenialsi?

Jakub Czakański

Autor

Jakub Czakański

Data

17 wrz. 2024

Kategoria

Aktualności

7 min czytania

Każdego roku coraz więcej Twoich klientów będzie pochodzić z młodszych pokoleń.

Według raportu Barometr Metrohouse i Gold Finance (II kw. 2019 r.) największy odsetek osób kupujących mieszkania (aż 41%) to Millenialsi, czyli osoby obecnie w wieku od 30 do 40 lat. [Źródło]

Mieszkania kupują głównie osoby, które zakładają lub powiększają swoje rodziny. W okolicach trzydziestki często pojawia się lub dorasta pierwsze dziecko. Taka sytuacja skłania te osoby do zakupu nowego lub bardziej przestronnego mieszkania, a dodatkowo obserwujemy, że w ostatnich latach wiek właścicieli mieszkań spada.

Nowe pokolenia mieszkańców, Milenialsi (pokolenie Y) oraz Generacja Z, mają więc coraz większy wpływ na kształtowanie rynku nieruchomości. Ich unikalne podejście do życia przekłada się bezpośrednio na zarządzanie finansami, komunikację oraz technologię.

Wszystko to stawia przed zarządcami wspólnot mieszkaniowych nowe wyzwania, które warto znać, aby lepiej odpowiadać na potrzeby zmieniającego się rynku nieruchomości.

Kim są Milenialsi i Generacja Z?

Milenialsi są mobilni, wykształceni i cenią sobie balans między pracą a życiem prywatnym. To osoby urodzone w latach 1980–1995, które dorastały z Internetem i od początku korzystały z szybko rozwijającej się technologii. Oczekują, że zarządcy nieruchomości (podobnie jak oni) włączą technologię do swojego życia codziennego.

Generacja Z (po 1995) od zawsze żyje w cyfrowym świecie. Technologia to dla nich codzienność – oczekują cyfryzacji, automatyzacji procesów i pełnego dostępu do informacji w czasie rzeczywistym, bez opóźnień.

Dlaczego warto zainteresować się potrzebami Gen Z i Milenialsów?

Głównie dlatego, że są to pokolenia, których udział na rynku nieruchomości będzie się sukcesywnie zwiększał w naturalny sposób.

Jeśli się na to nie przygotujesz, to Twoja firma nie będzie konkurencyjna i w przyszłości mogą pojawić się problemy komunikacyjne z mieszkańcami z nowych pokoleń. Tradycyjne formy przekazywania informacji będą wtedy niewystarczające.

Poszukując mieszkania, aż 9 na 10 osób zaczyna właśnie od tzw. researchu w Internecie. [Źródło]

Badanie pokazuje, jak istotne w życiu młodych ludzi jest korzystanie z aplikacji mobilnych i Internetu. Warto więc zastanowić się jak dotrzeć do tak dużej grupy odbiorców w miejscu, w którym naturalnie spędzają dużo czasu i któremu poświęcają swoją uwagę.

Badania przeprowadzone przez Millward Brown potwierdzają, że aż 70% osób w wieku 19-39 lat używa aplikacji mobilnych co najmniej kilka razy w tygodniu, a aż 81% uznało tego rodzaju narzędzia za godne zaufania. [Źródło]

Firmy, które unowocześnią swój sposób działania i szybciej dostosują się do nowych wymagań rynku, z pewnością wyprzedzą konkurencję.

Czego oczekują pokolenia młodych mieszkańców w kontekście zarządzania nieruchomościami?

Zarówno Milenialsi, jak i Generacja Z oczekują, że zarządcy będą komunikowali się w sposób nowoczesny, będą przejrzyści w swoich działaniach, zapewnią łatwy dostęp do informacji i będą wykorzystywali w tym celu ówczesną technologię. Wszystkie z tych potrzeb łatwo spełnisz za pomocą rozwiązań, które oferuje system Mieszczanin.

Co kształtuje potrzeby Gen Z i Milenialsów na rynku nieruchomości?

Zmiana stylu życia w porównaniu do starszych pokoleń i ogromny wpływ technologii w naturalny sposób rzutują na to, czego spodziewają się nowe pokolenia mieszkańców na rynku nieruchomości.

Aby ułatwić zrozumienie różnic pomiędzy pokoleniami, stworzyliśmy tabelę preferencji mieszkaniowych, która pokazuje różnice w podejściu do formy własności, technologii i stylu życia na rynku nieruchomości.

Powyższe grupy zdecydowanie różnią się od siebie na poziomie podstawowych wartości, dlatego do każdej z nich trzeba mieć inne podejście.

Rozwiązania, które spełnią oczekiwania młodych mieszkańców

Generacja Z i Milenialsi oczekują rozwiązań, które są wygodne, szybkie i dostępne z zarówno z poziomu smartfona, jak i z dowolnego miejsca na świecie. Jeśli zależy Ci na najszybciej rosnącej grupie najemców, to zmiana komunikacji jest jednym z najważniejszych kroków, które możesz podjąć. Co poprawi komfort młodych mieszkańców?

  • Zdalny dostęp do informacji dla Ciebie i Twoich mieszkańców

Nasze oprogramowanie oferuje aplikacje online dla mieszkańców oraz zarządców. Portal mieszkańca e-kartoteka to aplikacja, która umożliwia mieszkańcom łatwy kontakt z zarządcą oraz rozwiązywanie spraw online. Można z niej korzystać przy użyciu przeglądarki lub zainstalować na urządzeniu mobilnym z systemem Android lub iOS. Korzystanie z aplikacji jest wygodne nie tylko dla pokolenia Milenalsów oraz Generacji Z – aktualnie z e-kartoteki korzysta 1,5 miliona użytkowników z całej Polski.

By ułatwić pracę online zarządcom stworzyliśmy aplikację e-Mieszczanin, która jest skorelowana z desktopową częścią systemu i przesyła dane z pozostałych modułów desktopowych do aplikacji online. Dzięki temu zarządcy nieruchomości mogą wykonać dużą część pracy logując się z przeglądarki. Aplikacja e-Mieszczanin jest również połączona z e-kartoteką.
Oba rozwiązania pozwalają odpowiedzieć na potrzeby najmłodszego pokolenia do adaptacji nowych technologii.

  • Aplikacja mobilna do zarządzania wspólnotą

e-kartoteka pozwala na szybki dostęp do rozliczeń oraz głosowanie online, co szczególnie docenią młodsze pokolenia. Wiele formalności można załatwić z poziomu aplikacji mobilnej, co zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie wspólnoty.

  • Zdalne uczestnictwo w zebraniach wspólnoty

Zdalne zebrania wspólnoty mogą okazać się idealnym rozwiązaniem dla Milenialsów i Gen Z, którzy preferują komunikację online. To pokolenia wychowane w środowisku zdalnym – od nauki po pracę.

Brak możliwości uczestniczenia w zebraniach online i konieczność fizycznej obecności może prowadzić do problemów i tarć komunikacyjnych. Zdalne spotkania mogą być sposobem na zwiększoną frekwencję i łatwiejszą organizację.

  • Automatyzacja i przejrzysta komunikacja

Cyfryzacja i automatyzacja ułatwią zarządzanie dokumentami i komunikacją. Mieszkańcy będą mogli otrzymywać automatyczne powiadomienia o ważnych sprawach od zarządcy oraz przypomnienia o uiszczeniu opłat.

Taka organizacja pozytywnie wpłynie na terminowość w uiszczaniu opłat i płynność komunikacji z mieszkańcem. Dla najmłodszych pokoleń bardzo ważne jest, by móc załatwić sprawę szybko i online. Dając im taką możliwość możesz liczyć na szybszą reakcję mieszkańców w ważnych dla Ciebie sprawach.

Wprowadzenie przyszłościowych rozwiązań, to również bieżące korzyści

Wprowadzenie rozwiązań takich jak e-Mieszczanin i e-kartoteka to nie tylko chęć dostosowania się do nowych wymagań rynku. To także realne korzyści biznesowe, które Twoja firma może odczuć niedługo po wprowadzeniu systemu do zarządzania:

  • Sprawne zarządzanie, dzięki jasnemu przepływowi informacji wewnątrz firmy.
  • Przejrzysta i szybka komunikacja wewnętrzna i na linii zarządca – mieszkańcy dzięki e-kartotece. Pełni ona funkcję forum dyskusyjnego dla mieszkańców i tablicy ogłoszeń w jednym.
  • Bardziej efektywna praca dzięki automatyzacji rutynowych czynności. W tym artykule dokładniej opisaliśmy, co możesz zautomatyzować od ręki w dziale księgowości.
  • Płynny przepływ dokumentów i faktur wewnątrz firmy. Tutaj przybliżyliśmy kilka korzyści, który daje elektroniczny obieg dokumentów.

Wdrożenie tych rozwiązań przełoży się na wymierne rezultaty, a jednocześnie pozwoli lepiej przygotować się na przyszłe wymagania rynku. Ci, którzy już teraz korzystają z systemu Mieszczanin, czerpią korzyści z tych zalet i wyprzedzają konkurencję – nie zostawaj w tyle! Zobacz, jak wprowadzenie systemu Mieszczanin może pomóc w skalowaniu Twojego biznesu.

Zrób z nami krok w przyszłość

Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi będzie naturalnie ewoluowało wraz z potrzebami młodszych pokoleń.

Millenialsi i generacja Z oczekują nowoczesnych, wygodnych i elastycznych rozwiązań, które zwiększają efektywność komunikacji oraz przejrzystość działań zarządców.

Wdrożenie rozwiązań takich jak e-Mieszczanin czy e-kartoteka nie tylko ułatwia codzienne obowiązki zarządców. Odpowiada również na potrzeby nowego pokolenia mieszkańców, zapewniając im komfort i satysfakcję.

Inwestycja w nowoczesne systemy zarządzania to pierwszy krok ku przyszłości, który może pozytywnie wpłynąć na wiele aspektów Twojej firmy i zapewnić Ci przewagę na tle konkurencji.

Zacznij od małego pierwszego kroku – skontaktuj się z nami – porozmawiajmy o Twoich potrzebach.

Zapisz się na newsletter

Bądź na bieżąco!