Skalowanie biznesu z niewielką kadrą. Jak to zrobić?

Mateusz Mieszczanin

Autor

Mateusz Mieszczanin

Data

20 Cze 2024

Kategoria

Aktualności

4 min czytania

Skalowanie biznesu z niewielką kadrą. Jak to zrobić

Nowi klienci czekają w kolejce, a Ty musisz odmówić? Co zrobić, żeby obsłużyć nowych klientów, ale jednocześnie zachować wysoką jakość usług? Przyjrzyjmy się sprawie bliżej, bo ten problem dotyka coraz częściej również zarządców nieruchomości.

Niezależnie skąd pochodzą klienci, jeśli marzy Ci się skalowanie biznesu możesz stanąć przed wyborem:

  • Przyjąć, że aktualny portfel nieruchomości, którymi zarządzasz to wielkość maksymalna i optymalizować rentowność klientów w ramach portfela.
  • Zatrudnić kolejnych pracowników.

Oba te rozwiązania niosą za sobą pewne konsekwencje. Czy da się rozwijać działalność bez pogorszenia obsługi klienta i utraty zarządzanych wspólnot mieszkaniowych? W kolejnych akapitach pokażemy Ci, jak efektywniej skalować korzystając z naszego oprogramowania.

Problemy przy skalowaniu biznesu

Ograniczenie liczby klientów

Opis takiego zadania brzmi dużo łatwiej, niż jego wykonanie. Można to rozumieć na dwa sposoby:

  • Ustalenie maksymalnej liczby klientów.
  • Rezygnacja z zarządzania mniej opłacalnymi nieruchomościami i przyjmowanie nowych.

Oba wyjścia wydają się nieść za sobą podobnie negatywne konsekwencje w postaci niezadowolonych klientów – obecnych i przyszłych.

Jak skalować biznes w zarządzaniu nieruchomościami

Sytuacja, w której zarządca jest polecany kolejnym wspólnotom, a te wspólnoty spotykają się z odmową, wydaje się przynajmniej niezręczna i realnie wpływa na opinię o zarządcy. Sprawa wygląda podobnie przy rezygnacji z zarządzania mniej opłacalnymi nieruchomościami.
W dłuższej perspektywie czasu takie działania mogą mieć bardzo negatywne skutki dla zarządcy i mocno ograniczyć jego potencjał wzrostu.

Przyjęcie nowych pracowników a automatyzacja procesów

Skalowanie biznesu zarządcy może również polegać na stałym zatrudnianiu nowych pracowników, którzy będą w stanie obsłużyć rosnący portfel klientów. Niestety, trudno obecnie o wykwalifikowaną kadrę.

Nowego pracownika można oczywiście przyuczyć, ale z oczywistych względów nie będzie on tak wydajny jak osoba doświadczona. Dodatkowo, będzie angażować swoją obecnością innych pracowników, przez co ich wydajność również może się zmniejszyć.
Przyjęcie nowych pracowników to rozwiązanie, które co najwyżej pozwoli na wzrost liniowy. Jeśli chcesz, aby twój biznes rósł wykładniczo warto abyś zastanowił się nad:

  • Automatyzacją procesów.
  • Zarządzaniem danymi i analizą strategiczną.
  • Zarządzaniem relacjami z klientami.

Aby wprowadzić te rozwiązania płynnie i skutecznie warto skorzystać z pomocy profesjonalnych narzędzi takich jak system Mieszczanin. Z jego pomocą zrealizujesz każde z tych założeń.

Jak wdrożenie systemu do zarządzania nieruchomościami pomoże Ci rozwiązać powyższe problemy?

Niezależnie czy jesteś na początku swojej drogi w zarządzaniu nieruchomościami, czy to dla Ciebie chleb powszedni – warto wesprzeć rozwój Twojej firmy z pomocą systemu do zarządzania nieruchomościami.

Dzięki wsparciu oprogramowania każdy z twoich obecnych i przyszłych pracowników będzie w stanie wykonać niewspółmiernie więcej pracy w tym samym zakresie godzin.

Każdy dział Twojej firmy skorzysta na cyfryzacji dokumentów i automatyzacji powtarzalnych czynności. Codzienne obowiązki staną się dla twoich pracowników przyjemniejsze, a Ty zyskasz możliwość rozwoju firmy. Jakie wsparcie może Ci dać system do zarządzania nieruchomościami?

1.Usprawnienie działań księgowości i finansów:

  • Automatyczna integracja z bankowością elektroniczną.
  • Rozliczanie mediów na podstawie regulaminów i odczytów.
  • Generowanie raportów i sprawozdań dla właścicieli.

2. Ulepszenie organizacji pracy:

  • Indywidualna organizacja pracy i swobodny przepływ informacji w zespole.
  • Zdalny dostęp do dokumentów.

3. Skuteczniejsze zarządzanie:

  • Budowanie ankiet dla właścicieli.
  • Głosowanie nad uchwałami z danymi o właścicielach i ich udziałach.
  • Zdalne lub hybrydowe zebrania wspólnot mieszkaniowych.

4. Lepsza komunikacja z mieszkańcami:

  • Newslettery mailowe i SMS.
  • Wirtualna tablica ogłoszeń na platformie e-kartoteka.

5. Dopilnowanie przeglądów technicznych i nadzoru nad usuwaniem usterek:

  • Automatyczne przypomnienia o przeglądach.
  • Zarządzanie zaleceniami z przeglądów.
  • Nadzór nad firmami zewnętrznymi przez e-Mieszczanina.

Każde z tych zagadnień tak naprawdę obejmuje inną dziedzinę – remonty, kontakt z mieszkańcami, księgowość. Organizacja tak wielu spraw i działów w tradycyjny sposób może stanowić wyzwanie.

Wprowadzenie jednolitego systemu z płynnym i jasnym przepływem informacji znacznie ułatwi zorganizowanie tak odrębnych zagadnień. Usprawni też komunikację między osobami odpowiedzialnymi za organizację tych spraw i mieszkańcami.

Wszystko to przełoży się na większą wydajność Twoich pracowników, a Tobie da ogromne możliwości skalowania Twojej firmy.

Lepsza jakość obsługi i więcej klientów

Dzięki korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań wspomagających zarządzanie możesz skalować biznes i zachować wysoką jakość obsługi. Wdrożenie systemu Mieszczanin pozwoli Ci jeszcze lepiej obsługiwać Twoich klientów.

Lepszy kontakt z mieszkańcami, organizacja spraw „na czas” i sprawne zbieranie głosów w głosowaniach uchwał to tylko część możliwości, jakie daje Ci nasze oprogramowanie. Dla Twoich mieszkańców to jasny sygnał – wysoka jakość obsługi. Działania skoncentrowane na kliencie z pewnością wpłyną pozytywnie na rozwój twojej firmy i szybki przyrost klientów.

Wdrożenie oprogramowania to nasza specjalność. W Mieszczaninie stoi za Tobą grono ekspertów, którzy zawsze chętnie Ci pomogą, tak jak pomogliśmy już wielu naszym klientom.

Połącz skuteczną komunikację wewnątrz firmy z płynną komunikacją z mieszkańcami, aby wszystkie procesy przebiegały szybko i sprawnie. Sprawdź artykuł na naszym blogu, a dowiesz się jak łatwiej komunikować się z właścicielami mieszkań i jak Ty na tym skorzystasz.

Zapisz się na newsletter

Bądź na bieżąco!